Centralny System Ewidencji SP EmCom

1 lutego 2017 roku zostanie uruchomiony Centralny System Ewidencji SP EmCom.

Strona internetowa umożliwi krótkofalowcom wgląd oraz edycję własnych danych elektronicznie. Koordynatorzy zyskają system powiadamiania oraz zarządzania zdarzeniami. Dotychczas nie istniała jednolita, wspólna baza członków. Każdy z koordynatorów był odpowiedzialny za prowadzenie dokumentacji papierowej, co w przypadku nagłych zdarzeń utrudniało lokalizację poszczególnych członków. Tworząc stronę internetową każdy z elementów został zaprogramowany z myślą o przydatności w trakcie akcji ratowniczej (w szczególności międzynarodowej), jak również zwykłym, codziennym użytkowaniu. Panel zarządzania został uproszczony w maksymalnym stopniu, aby w sytuacjach stresowych, wymagających skupienia odnaleźć najważniejsze informacje.  Jednym z założeń jest praca bez dostępu do Internetu. Wszelkie zasoby muszą funkcjonować bez zmiennie w oparciu o ostatnią kopię zapasową. Serwer postawiony na laptopie/tablecie lokalnym powinien umożliwić pracę przez min. 5 godzin, aby Koordynator Grupy Szybkiego Reagowania mógł odnaleźć najpotrzebniejsze dane.  Kolejnym elementem jest widget (gadżet), który na podstawie zbieranych informacji wyświetla najważniejsze dane, dla krótkofalowców są nimi częstotliwości, na których znajdą pomoc. Dla koordynatora – czat wewnętrzny, a dla przeglądających stronę – aktualne zagrożenia/lub ich brak.

Aktualnie strona jest poddawana finalnym testom sprawdzającym zabezpieczenia i funkcjonalność.

Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *